Wyjazd do pracy w Holandii? Sprawdź co musisz wiedzieć już dziś!

Liczba osób wyjeżdżających co roku do Holandii w poszukiwaniu pracy rośnie. Dzisiaj zdecydowanie nie boimy się zmiany miejsca zamieszkania, szukamy okazji i możliwości wszędzie tam, gdzie tylko ona się pojawia. Rośnie także liczba ofert dla osób poszukujących zarobku za granicą a polscy pracownicy są coraz bardziej doceniani na świecie. Nie tylko w kontekście pracy fizycznej lecz także jako inżynierowie czy informatycy.

 

O czym zatem powinniśmy pamiętać wybierając się do pracy w Holandii? Przede wszystkim, jeszcze zanim podejmiemy tą ważną dla nas decyzję, upewnijmy się praca czeka na nas na miejscu. Wiele osób trafia do tego kraju licząc na to, że w ciągu kilku dni uda im się znaleźć satysfakcjonujące zajęcie. Jak zwykle jednak bez odpowiedniego przygotowania zadanie to może okazać się niezwykle trudne, szczególnie w sytuacji gdy nie dopilnujemy wszystkich wymaganych formalności. O czym więc warto wiedzieć podejmując pracę w Holandii?

 

Podstawowe informacje do pracy w Holandii

 
Większość osób podejmuje pracę w Holandii za pomocą pośrednika, który jest w stanie przygotować odpowiednie oferty oraz pomóc z wieloma kwestiami formalnymi. Zanim jednak podejmiemy taką współprace powinniśmy pośrednika sprawdzić, przede wszystkim w kontekście certyfikatu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Dotyczy to także bardzo podstawowych informacji dotyczących czasu, w jakim działa on na rynku, dostępnych opinii. To zdecydowanie podstawa jeśli chcemy bezpiecznie podjąć pracę.

 

Ważna jest także treść umowy, którą w miarę możliwości powinniśmy skonsultować z prawnikiem. Nieuczciwe agencje żądają przedpłat, zaliczek bądź opłat, których uiszczać nie powinniśmy. Nie jest to regułą ale sprawdzone agencje posiadają biuro stacjonarne, w którym możemy się spotkać. Jeżeli takiego brak, podchodzimy do oferty bardzo ostrożnie. Nie powinniśmy lekceważyć żadnych sygnałów, które sprawią, że zaczniemy mieć mniejsze bądź większe wątpliwości.

 

Dokumenty niezbędne do pracy w Holandii

 
W Holandii przede wszystkim musimy posiadać numer Sofii, który wyrobi nam pracodawca. Co istotne, zupełnie bezpłatnie. Na szczęście dla nas podjęcie pracy w tym kraju nie wymaga od nas posiadania pozwolenia na pobyt bądź pozwolenia na pracę a więc część dokumentów wymaganych w innych krajach już nas nie obowiązuje. Posiadać musimy jednak podstawowe dokumenty takie jak dowód osobisty, paszport które pomogą nas bez problemu zidentyfikować. To jednak nie wszystko.

 

Posiadać musimy także numer BSN, który agencja pracy, z którą podpisaliśmy umowę, powinna załatwić w naszym imieniu. Wniosek składany jest do urzędu miasta, w miejscu naszego pobytu. Na tym kończą się dokumenty obowiązkowe, pamiętać jednak musimy także o ubezpieczeniu, bez względu na to jaki charakter miała będzie podejmowana przez nas praca. Dbałość o bezpieczeństwo oraz zdrowie to podstawa, dlatego też powinniśmy pomyśleć o tym jeszcze przed wyjazdem do pracy w Holandii. Pomoże nam to uniknąć wielu nieprzyjemnych sytuacji.

Chcesz zarezerować przejazd? Kliknij w przycisk obok!
Zadzwoń